جرایم سایبری (پادکست)

جرایم سایبری (پادکست)

کتاب صوتی

رایگان
نسخه نمونه دانلود از اپلیکیشن
5
2 هزار

از وقتی اینترنت پرسرعت توی ایران همه‌گیر شد، جنس رفتارهای مجرمانه هم آروم آروم تغییر شکل داد. آدم‌ها، عادت کردند برای انجام خیلی از کارها دیگه لازم نیست کلی وقت و انرژی بذارن، توی خونه می‌شینن و خرید انجام می‌دن. روی مبل لم می‌دن و توی شبکه‌های اجتماعی خودشون و احوال‌شونو عرضه می‌کنن. همه کسایی که یه بار تجربه وصل شدن به اینترنت رو دارن، مهیای این هستند که بزه‌دیده یا بزهکار فضای سایبر باشند. توی این اپیزود، از جرایمی که توی فضای سایبر اتفاق می‌افته، حرف می‌زنیم.

برای تولید محتوای این اپیزود، از این منابع استفاده کردیم:

کتاب حقوق جزای اختصاصی جرایم رایانه‌ای ایران، نویسنده: دکتر ابراهیم اسلامی، انتشارات جنگل

سایت پلیس فتا به نشانی: www.cyberpolice.ir

شاید، اکثر ماها رشته حقوق‌رو، یه رشته خشک و خیلی سختی می‌دونیم که پر از کلمه‌های عجیب و غریبه که نمی‌شه درست درک‌شون کرد. البته که هر رشته‌ای اصطلاحات ‌خاصِ خودشو داره؛ مثلاً پزشکا یا مهندسا، واژه‌های مخصوصی برای خودشون دارن! خب، حقوق هم یه رشته‌ی تخصصیه، مثل بقیه‌ی رشته‌ها.

حالا با وجود اینا، آیا میشه حقوق‌رو به زبان ساده توضیح داد تا همه باهاش ارتباط برقرار کنن؟ ‎راستش این کاریه که پادکست دِفیله می‌خواد انجام بده: روایت موضوع‌های حقوقی به زبان ساده! تا تهش بدونیم حقوق اون‌قدرا هم که فکر می‌کنیم یه رشته‌ی اخمو‌ و عصاقورت‌داده نیست. پس با ما همراه باشید، چون توی هر قسمت پادکست دِفیله، یه موضوع حقوقی‌ به زبان ساده و با نگاهی به قانون روایت می‌شه.

جرایم سایبری

از میان کتاب ها مشاهده همه