حقوق کار (پادکست)

حقوق کار (پادکست)

کتاب صوتی

رایگان
نسخه نمونه دانلود از اپلیکیشن
3.7
2 هزار

همه ما برای اینکه دستمون توی جیب خودمون باشه، ناچاریم که کار کنیم. کار، بخش عمده‌ای از زندگی آدم‌هارو به خودش اختصاص می‌ده و یه جاهایی همه چیز خوب پیش نمی‌ره: کارفرما با کسایی مواجه می‌شه که از زیر کار در می‌رن و کارگر یا کارمند هم برای کسی کار می‌کنه که توقعات بی‌جا داره و حق و حقوق‌شو نمی‌ده. توی این اپیزود، توضیح می‌دیم که قانون چه حمایت‌هایی از این دو طرف قرارداد کار، به عمل میاره و اگه در نهایت، نتونستن مسالمت‌آمیز با هم کنار بیان کجا و چطور باید شکایت کنند.

برای تولید محتوای این اپیزود، از این منابع استفاده کردیم:

· مقاله دوره آزمایشی کار: مطالعه تطبیقی در قانون کار ایران و فرانسه، نویسندگان: محمد مظهری، محمدرضا مجتهدی، فرزاد جنگجوی، نشریه علمی-پژوهشی فقه و حقوق اسلامی.
· مقاله تحلیلی بر تأثیر ماده 8 قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی بر روابط کار، نویسندگان: سعیدرضا ابدی و وحید آگاه، مجله تحقیقات حقوقی.
· قانون کار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1369. · قانون تأمین اجتماعی مصوب 1354. · قانون بیمه بیکاری مصوب 1369.
· آیین دادرسی کارمصوب 1391 شورای عالی کار
· دستورالعمل شماره 17 روابط کار مصوب 1390 معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی. ·
رأی شماره‌های 1347، 1348 و 1349 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال بندهای 4 و 5 دستورالعمل شماره 17 روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ 27-01-1396.
· رأی وحدت رویه شماره 17-20 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ 21-01-1397.
· بخشنامه حداقل حقوق و دستمزد سال 1398 مصوب شورای عالی کار.
· سایت فراررو، روایت خودسوزی کارگر شهرداری آبادان: http://yon.ir/hRs8G

شاید، اکثر ماها رشته حقوق‌رو، یه رشته خشک و خیلی سختی می‌دونیم که پر از کلمه‌های عجیب و غریبه که نمی‌شه درست درک‌شون کرد. البته که هر رشته‌ای اصطلاحات ‌خاصِ خودشو داره؛ مثلاً پزشکا یا مهندسا، واژه‌های مخصوصی برای خودشون دارن! خب، حقوق هم یه رشته‌ی تخصصیه، مثل بقیه‌ی رشته‌ها.

حالا با وجود اینا، آیا میشه حقوق‌رو به زبان ساده توضیح داد تا همه باهاش ارتباط برقرار کنن؟ ‎راستش این کاریه که پادکست دِفیله می‌خواد انجام بده: روایت موضوع‌های حقوقی به زبان ساده! تا تهش بدونیم حقوق اون‌قدرا هم که فکر می‌کنیم یه رشته‌ی اخمو‌ و عصاقورت‌داده نیست. پس با ما همراه باشید، چون توی هر قسمت پادکست دِفیله، یه موضوع حقوقی‌ به زبان ساده و با نگاهی به قانون روایت می‌شه.

حقوق کار

از میان کتاب ها مشاهده همه