اسید پاشی (پادکست)

اسید پاشی (پادکست)

کتاب صوتی

رایگان
نسخه نمونه دانلود از اپلیکیشن
5
2 هزار

توی این قسمت پادکست دفیله درباره اسیدپاشی حرف می‌زنیم. قانون چه حمایتی از قربانیان اسیدپاشی به عمل میاره؟ مجازات کسایی که اقدام به اسیدپاشی می‌کنن چیه؟ به پرونده‌های اسیدپاشی، دادگاه چطور رسیدگی می‌کنه و قاضی برای مرتکبین اسیدپاشی چه مجازاتی می‌تونه تعیین کنه؟ توی این قسمت پادکست دفیله علاوه بر بررسی زمینه‌ها و عوامل اجتماعی و فرهنگی اسیدپاشی، سعی می‌کنیم به این سوال‌ها هم جواب بدیم.

اولین قسمت پادکست دفیله، با استفاده از این منابع ضبط شد:

– مقاله اسیدپاشی براساس تجربه قربانیان: بستر، زمینه‌ها و پیامدها، نوشته محمد سبزی خوشنامی و همکاران، منتشر شده در شماره ۲، مجله مسائل اجتماعی ایران، پاییز و زمستان ۱۳۹۴

– طرح تشدید اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن در سایت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

https://rc.majlis.ir/fa/legal_draft/show/1048271

– روزنامه شرق، شماره ۱۳۲۱، صفحه ۱۱، تاریخ ۲۲/۰۱/۱۳۹۷

– آدرس صفحه اینستاگرام انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی؛ پیشنهاد می‌کنم هم برای آشنایی با مشکلات قربانیان اسیدپاشی و هم اینکه، اگر کمکی از دست‌تون برمیاد سری به اینستاگرام این انجمن بزنید:

@Stop_acid_attaks

شاید، اکثر ماها رشته حقوق‌رو، یه رشته خشک و خیلی سختی می‌دونیم که پر از کلمه‌های عجیب و غریبه که نمی‌شه درست درک‌شون کرد. البته که هر رشته‌ای اصطلاحات ‌خاصِ خودشو داره؛ مثلاً پزشکا یا مهندسا، واژه‌های مخصوصی برای خودشون دارن! خب، حقوق هم یه رشته‌ی تخصصیه، مثل بقیه‌ی رشته‌ها.

حالا با وجود اینا، آیا میشه حقوق‌رو به زبان ساده توضیح داد تا همه باهاش ارتباط برقرار کنن؟ ‎راستش این کاریه که پادکست دِفیله می‌خواد انجام بده: روایت موضوع‌های حقوقی به زبان ساده! تا تهش بدونیم حقوق اون‌قدرا هم که فکر می‌کنیم یه رشته‌ی اخمو‌ و عصاقورت‌داده نیست. پس با ما همراه باشید، چون توی هر قسمت پادکست دِفیله، یه موضوع حقوقی‌ به زبان ساده و با نگاهی به قانون روایت می‌شه.

اسیدپاشی

از میان کتاب ها مشاهده همه